Toimitusehdot

Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn:
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä

Toimitusehdot lyhyesti:

  1. Kaikki verkkokaupan hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron (poislukien tukkuverkkokauppa).
  2. Tuotteillamme on 100 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikuntoinen.
  3. Käsittelemme tilauksesi arkisin 24 tunnin kuluessa sen saapumisesta. Viikonloppuna tulleet tilaukset käsittelemme maanantaina. Ennen klo 13 saapuneet tilaukset lähetetään pääsääntöisesti viimeistään seuraavana arkipäivänä. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä. Kun tuotteet lähtevät kuljetukseen, saat sähköpostiisi tilauksen seurantanumeron.
  4. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta viipymättä Lumisen asiakaspalveluun yhteystiedot löydät TÄÄLTÄ
  5. Emme vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meidän vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Lumise -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Tarkemmat toimitusehdot:

1. Toimitusaika

Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Pakkaamme tuotteet ja lähetämme ne viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, mikäli tilauksenne saapuu klo 13 mennessä. Kun tuotteet lähtevät kuljetukseen, saat sähköpostiisi tilauksen seurantanumeron. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

2. Toimitustavat

Tarjoamme asiakkaillemme nopeat ja edulliset toimitustavat. Kuljetuskumppanimme Matkahuolto ja Posti kuljettavat paketit joka puolelle Suomea 1-2 arkipäivässä.
Toimituskulut ilmoitettu seuraavalla tavalla: Hinta kuluttaja-asiakkaille / hinta tukkuasiakkaille (tukkuhinta alv 0%). Hinnat voimassa 17.9.2024 alkaen

Yli 169€ arvoiset tilaukset toimitamme aina ilman toimituskuluja Postin tai Matkahuollon pakettipisteeseen (tähdellä merkityt toimitustavat). Ei koske tukkuasiakkaita.

Toimitus Matkahuollolla:

  • MH Lähellä-paketti*       5,49 / 9,90€

    Nouto valitsemastasi Matkahuollon toimi- tai pakettipisteestä (mm. K-kaupat, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset), joita on lähes 2000 kautta maan. Nopeimmin tilaus saapuu Matkahuollon toimipisteisiin, mutta pakettipisteet tarjoavat pidemmät aukioloajat ja tiheämmän verkoston.
     
  • MH Jakopaketti           8,95 / 10,90€

    Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä klo 8-16 välisenä aikana. Toimitusaikaa ei erikseen sovita.
     
  • MH Kotijakelu            9,95 / 10,90€

    Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle sovittuna ajankohtana. Matkahuolto ottaa sinuun yhteyttä sopiakseen toimitusajankohdan, lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.
     
  • MH Bussipaketti        5,49 / 7,90€

    Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuolto-asiamiespisteeseen.


Toimitus Postilla:

  • Postin pakettiautomaatti*      5,49 / 9,90€

    Nouto valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Saat saapumisilmoituksen ja lokerokoodin tekstiviestillä kun paketti on noudettavissa.
     
  • Postipaketti 16*                  5,49 / 9,90€

    Nouto lähimmästä (tai valitsemastasi) Postin toimipisteestä. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on noudettavissa.
     
  • Posti Express 14              10,95 / 10,95€

    Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle arkisin klo 8-14 välisenä aikana.
     
  • Posti Kotipaketti               11,95 / 11,95€

    Toimitus suoraan kotiovellesi sovittuna ajankohtana. Posti ottaa sinuun yhteyttä sopiakseen toimitusajankohdan, lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.
     
  • Posti Aamuksi 09              11,95 / 11,95€

    Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle pääsääntöisesti seuraavaksi arkiaamuksi klo. 9.00 mennessä.
    Huom! Toimitustapa ei vaikuta normaaliin käsittelyaikaamme (ennen klo 13 tilatut varastotuotteet ehtivät pääsääntöisesti saman päivän kuormaan).

    Tarkistathan Postin toimitusaikakyselystä (Postin toimitusaikakysely), että palvelu on mahdollinen alueellesi (joillekin alueille toimitus tapahtuu vasta 2. arkipäivänä). Aseta lähtöpostinumeroksi 96320.

------

Postin lähetykset kuljetetaan ilmastoystävällisesti. Voit katsoa toimitusaika-arvion Postin toimitusaikakyselystä. Valitse lähetyspaikaksi 96320 ja vastaanottopaikaksi postinumerosi. Postin toimipisteet ja aukioloajat voit tarkistaa tästä.

Nouto myymälästä

Voit myös noutaa tilauksesi Rovaniemen myymälästämme, aukioloajat löydät TÄÄLTÄ. Ilmoitamme asiakkaalle, kun tilaus on valmis noudettavaksi.

3. Maksutavat

  • Klarna Checkout

    Maksuliikenteemme tapahtuu Klarna Groupin tarjoaman Klarna Checkout -palvelun kautta. Palvelun avulla ostosten tekeminen on nopeaa, joustavaa ja turvallista. Palveluun tunnistautuminen on helppoa ja voit kätevästi valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

    Käytössäsi olevat maksuvaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankkimaksu sekä debit- ja luottokortit. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot. Ajantasaiset ehdot löydät kassasivultamme. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

    Klarna Checkout – palvelun kautta tapahtuneissa kortti- ja verkkopankkimaksuissa maksun saajana on Digital River World Payments AB.
     
  • Paytrail-maksupalvelu

    Maksutavat:
    Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki
    Debit- ja luottokortit: Visa, MasterCard ja American Express.

    Maksupalveluntarjoaja

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan. Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan. Paytrailin tietosuojaselosteen löydät oheisesta linkistä https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu.

    Paytrail Oyj
    Ohjelmakaari 10
    40500 JYVÄSKYLÄ
    Puhelin: 0207 181 830
    https://www.paytrail.com/fi
    asiakaspalvelu@paytrail.com
    Y-tunnus: 2122839-7

4. Palautusoikeus ja tuotevaihdot

Kaikilla tuotteillamme (pl. lahjakortit ym. aineettomat tuotteet) on täysi 100 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton, eli täysin jälleenmyyntikuntoinen, myös myyntipakkauksen osalta. Palautusohjeet löydät TÄÄLTÄ

Voitte palauttaa tuotteet Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena veloituksetta osoitteeseen:
Asiakaspalautus Lumise Oy, Teollisuustie 17, 96320 ROVANIEMI

Liitäthän palautuksen mukaan ohjeissa pyydetyt tiedot. Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä palautusta, mikäli palautettu tuote ei ole jälleenmyyntikuntoinen (ei koske takuun alaisia palautuksia).

HUOMIO! Emme korvaa palautusohjeen vastaisesti palautettujen tuotteiden lähetyskustannuksia.

5. Takuu

Lumise Oy noudattaa kuluttajasuojalain (38/1978) mukaista virhevastuuta. Lisäksi annamme tuotteillemme 12 kuukauden takuun, joka koskee materiaali- ja valmistusvirheitä (ei koske halogeeni- ja hehkulankapolttimoita). Mikäli tuotteen takuuaika poikkeaa tästä, siitä on erikseen maininta tuotteen kohdalla. Takuuaika alkaa kuitissa olevasta päiväyksestä.

Takuutapauksessa tuote, eli käytännössä vain rikkinäiseksi epäilty komponentti, lähetetään meille tutkittavaksi ja se vaihdetaan yleensä kokonaan uuteen, mikäli takuu on oikeutettu.

Takuu ei kata tuotteiden väärinkäyttöä, asiakkaan muokkaamaa tuotetta, asennusvirheitä, ohjeiden laiminlyöntejä tai muilla virheellisillä toimilla aiheutettuja tuotteiden vahingoittamisia. Takuuseen sisältyy rikkoutunut komponentti ja mahdolliset postikulut. Takuu ei kata takuuvaihdetun osan mahdollisia asennuskustannuksia. Tuotteen takuuvaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

6. Vastuu tavaran aiheuttamasta vahingosta

Kun tavara on asiakkaan hallinnassa, Lumise Oy ei vastaa tavaran aiheuttamasta vahingosta, joka kohdistuu: a) kiinteään tai irtaimeen omaisuuteen tai on tällaisen vahingon seuraus b) ostajan valmistamaan tuotteeseen tai valmistaman tuotteen sisältävään tuotteeseen.

Lumise Oy ei vastaa tuotteen laittomasta käytöstä taikka asennuksesta. Lumise Oy ei ole vastuussa valmistajien antamista mahdollisista virheellisistä tuotetiedoista.

Tuotteiden käyttö ja asennus

Asiakkaan vastuulla on selvittää tuotteen soveltuvuus omaan käyttötarkoitukseen, sekä noudattaa tuotteiden käyttöön ja asennukseen liittyviä lakeja, asetuksia ja turvallisuusmääräyksiä. Lumise Oy ei vastaa tuotteen (esimerkiksi autokemikaalien tai aurinkosähköjärjestelmien) virheellisestä käytöstä tai asennuksesta aiheutuvista henkilö- tai materiaalivahingoista.

Autokemikaalien toimintaa/levitystapaa tulee ensin testata pienelle ja huomaamattomalle pinnalle toivotun lopputuloksen varmistamiseksi. Tutustu aina ennen käyttöä tuotteen käyttöohjeisiin.

7. Reklamaatiot

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen:  info@lumise.fi.

8. Tilauksen peruminen

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen info@lumise.fi tai soittamalla 08 415 415 73. Pyrimme ilmoittamaan asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista. Myös Lumise pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja asiakkaan rahojen palauttamiseen.

9. Tietosuoja

Lumise kerää tietoja asiakkaistaan sekä verkkokauppansa käyttäjistä, jotta se voi tarjota asiakkailleen parhaan mahdollisen palveluidensa käyttökokemuksen. Asiakastietoja käytetään mm. turvallisen palvelun toimittamiseen sekä asiakaspalvelun laadun ja verkkokaupan kehittämiseen.

Lumise kunnioittaa asiakkaidensa yksityisyyttä, ja käyttää keräämiään henkilötietoja vain tässä tietosuojaselosteessa mainittuihin käyttötarkoituksiin. Lumise ei myy eikä luovuta asiakkaidensa tietoja eteenpäin muissa kuin tietosuojaselosteen 7. kohdassa mainituissa tarkoituksissa.

Tilaamalla Lumise.fi verkkokaupasta hyväksyt tietosuojaselosteemme (lue seloste tästä).

10. Yhteystiedot

Lumise Oy
Teollisuustie 17
96320 ROVANIEMI

sähköposti: info@lumise.fi

 

Päivitetty viimeksi 17.9.2024