Toimitusehdot

Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä

 

Toimitusehdot lyhyesti:
 

1. Kaikki verkkokaupan hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron (poislukien tukkuverkkokauppa).

2. Tuotteillamme on 100 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikuntoinen.

3. Käsittelemme tilauksesi arkisin 24 tunnin kuluessa sen saapumisesta. Viikonloppuna tulleet tilaukset käsittelemme maanantaina. Ennen klo 15 saapuneet tilaukset lähetetään pääsääntöisesti viimeistään seuraavana arkipäivänä. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä. Kun tuotteet lähtevät kuljetukseen, saat sähköpostiisi tilauksen seurantanumeron.

4. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta viipymättä Lumisen asiakaspalveluun joko sähköpostitse info@lumise.fi tai puhelimitse 08 415 415 73 (ma-pe 09-17 ).

5. Emme vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meidän vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Lumise -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.


Tarkemmat toimitusehdot:

 

1. Toimitusaika

 

Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Pakkaamme tuotteet ja lähetämme ne viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, mikäli tilauksenne saapuu klo 15 mennessä. Kun tuotteet lähtevät kuljetukseen, saat sähköpostiisi tilauksen seurantanumeron. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

 

2. Toimitustavat

Tarjoamme asiakkaillemme nopeat ja edulliset toimitustavat. Yli 80€ tilauksiin tarjoamme alennetut toimituskulut alkaen 0€, kotiinkuljetus alkaen 3,90€ (alennus ei koske tukkuasiakkaita). Toimituskulut ilmoitettu seuraavalla tavalla: Hinta alle 80€ tilaukseen / hinta yli 80€ tilaukseen / hinta tukkuasiakkaille (tukkuhinta alv 0%).


Toimitus Matkahuollolla

- MH Lähellä-paketti        3,90 / 0,00 / 5,90€

Nouto valitsemastasi Matkahuollon toimi- tai pakettipisteestä (mm. K-kaupat, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset), joita on lähes 2000 kautta maan. Matkahuollon paketit lähtevät meiltä kaksi kertaa päivässä, joten parhaimmillaan toimitus voi olla salamannopea. Nopeimmin tilaus saapuu Matkahuollon toimipisteisiin, mutta pakettipisteet tarjoavat pidemmät aukioloajat ja tiheämmän verkoston.


- MH Jakopaketti             5,90 / 3,90 / 7,90€

Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä klo 8-16 välisenä aikana. Toimitusaikaa ei erikseen sovita. Matkahuollon paketit lähtevät meiltä kaksi kertaa päivässä, joten parhaimmillaan toimitus voi olla salamannopea.
 

- MH Kotijakelu             7,90 / 4,90 / 8,90€

Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle sovittuna ajankohtana. Matkahuolto ottaa sinuun yhteyttä sopiakseen toimitusajankohdan, lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.

- MH Bussipaketti        3,90 / 0,00 / 6,90€

Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuolto-asiamiespisteeseen.

 

Toimitus Postilla


- Postin pakettiautomaatti              3,90 / 1,90 / 7,90€

Nouto valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Saat saapumisilmoituksen ja lokerokoodin tekstiviestillä kun paketti on noudettavissa.

 

- Postipaketti 16                    3,90 / 1,90 / 7,90€

Nouto lähimmästä (tai valitsemastasi) Postin toimipisteestä. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on noudettavissa.


- Posti Express 14         8,90 / 4,90 / 8,90 €

Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle arkisin klo 8-14 välisenä aikana.

- Posti Kotipaketti                            9,90 / 7,90 / 9,90€

Toimitus suoraan kotiovellesi sovittuna ajankohtana. Posti ottaa sinuun yhteyttä sopiakseen toimitusajankohdan, lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.

- Posti Aamuksi 09                   9,90 / 7,90 / 9,90€

Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle pääsääntöisesti seuraavaksi arkiaamuksi klo. 9.00 mennessä.

Huom!

- Toimitustapa ei vaikuta normaaliin käsittelyaikaamme (ennen klo 15 tilatut varastotuotteet ehtivät pääsääntöisesti saman päivän kuormaan).
- Tarkistathan Postin toimitusaikakyselystä (Postin toimitusaikakysely), että palvelu on mahdollinen alueellesi (joillekin alueille toimitus tapahtuu vasta 2. arkipäivänä). Aseta lähtöpostinumeroksi 96320.

------

Postin lähetykset kuljetetaan ilmastoystävällisesti. Voit katsoa toimitusaika-arvion Postin toimitusaikakyselystä: LINKKI. Valitse lähetyspaikaksi 96320 ja vastaanottopaikaksi postinumerosi. Postin toimipisteet ja aukioloajat voit tarkistaa tästä.
 

Nouto myymälästä


Voit myös noutaa tilauksesi Rovaniemen myymälästämme arkisin klo. 9 - 17. Ilmoitamme asiakkaalle, kun tilaus on valmis noudettavaksi.
 

 

3. Maksutavat

 

Klarna Checkout

Maksuliikenteemme tapahtuu Klarna Groupin tarjoaman Klarna Checkout -palvelun kautta. Palvelun avulla ostosten tekeminen on nopeaa, joustavaa ja turvallista. Palveluun tunnistautuminen on helppoa ja voit kätevästi valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat maksuvaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankkimaksu sekä debit- ja luottokortit. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot. Ajantasaiset ehdot löydät kassasivultamme. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Klarna Checkout – palvelun kautta tapahtuneissa kortti- ja verkkopankkimaksuissa maksun saajana on Digital River World Payments AB.

 

Paytrail-maksupalvelu

Maksutavat:

Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki

Debit- ja luottokortit: Visa, MasterCard ja American Express.


Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181 830
http://www.paytrail.com/fi
asiakaspalvelu@paytrail.com
Y-tunnus: 2122839-7

 


4. Palautusoikeus ja tuotevaihdot

 

Kaikilla tuotteillamme (pl. lahjakortit ym. aineettomat tuotteet) on täysi 100 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton, eli täysin jälleenmyyntikuntoinen, myös myyntipakkauksen osalta.

Ilmoitathan palautuksesta ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info@lumise.fi tai puhelimitse numeroon 08 415 415 73.

Voitte palauttaa tuotteet Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena veloituksetta osoitteeseen:

Asiakaspalautus Lumise Oy, Teollisuustie 17, 96320 ROVANIEMI

Liitäthän palautuksen mukaan täytetyn asiakapalautuslomakkeemme (tai vastaavat tiedot paperilla).

Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä palautusta, mikäli palautettu tuote ei ole jälleenmyyntikuntoinen (ei koske takuun alaisia palautuksia).

HUOMIO! Emme korvaa palautusohjeen vastaisesti palautettujen tuotteiden lähetyskustannuksia.

 

5. Takuu 

 

Lumise Oy noudattaa kuluttajasuojalain (38/1978) mukaista virhevastuuta. Lisäksi annamme tuotteillemme 12 kuukauden takuun, joka koskee materiaali- ja valmistusvirheitä (ei koske halogeeni- ja hehkulankapolttimoita). Mikäli tuotteen takuuaika poikkeaa tästä, siitä on erikseen maininta tuotteen kohdalla. Takuuaika alkaa kuitissa olevasta päiväyksestä.

Takuutapauksessa tuote, eli käytännössä vain rikkinäiseksi epäilty komponentti, lähetetään meille tutkittavaksi ja se vaihdetaan yleensä kokonaan uuteen, mikäli takuu on oikeutettu.

Takuu ei kata tuotteiden väärinkäyttöä, asiakkaan muokkaamaa tuotetta, asennusvirheitä, ohjeiden laiminlyöntejä tai muilla virheellisillä toimilla aiheutettuja tuotteiden vahingoittamisia. Takuuseen sisältyy rikkoutunut komponentti ja mahdolliset postikulut. Takuu ei kata takuuvaihdetun osan mahdollisia asennuskustannuksia. Tuotteen takuuvaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

 

6. Vastuu tavaran aiheuttamasta vahingosta

 

Kun tavara on asiakkaan hallinnassa, Lumise Oy ei vastaa tavaran aiheuttamasta vahingosta, joka kohdistuu: a) kiinteään tai irtaimeen omaisuuteen tai on tällaisen vahingon seuraus b) ostajan valmistamaan tuotteeseen tai valmistaman tuotteen sisältävään tuotteeseen.

Lumise Oy ei vastaa tuotteen laittomasta käytöstä taikka asennuksesta. Lumise Oy ei ole vastuussa valmistajien antamista mahdollisista virheellisistä tuotetiedoista.

 

Tuotteiden käyttö ja asennus

Asiakkaan vastuulla on selvittää tuotteen soveltuvuus omaan käyttötarkoitukseen, sekä noudattaa tuotteiden käyttöön ja asennukseen liittyviä lakeja, asetuksia ja turvallisuusmääräyksiä. Lumise Oy ei vastaa tuotteen (esimerkiksi autokemikaalien tai aurinkosähköjärjestelmien) virheellisestä käytöstä tai asennuksesta aiheutuvista henkilö- tai materiaalivahingoista.

Autokemikaalien toimintaa/levitystapaa tulee ensin testata pienelle ja huomaamattomalle pinnalle toivotun lopputuloksen varmistamiseksi. Tutustu aina ennen käyttöä tuotteen käyttöohjeisiin.

 


7. Reklamaatiot

 

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen:  info@lumise.fi tai soittamalla 08 415 415 73.

 


8. Tilauksen peruminen

 

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen info@lumise.fi tai soittamalla 08 415 415 73. Pyrimme ilmoittamaan asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista. Myös Lumise pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja asiakkaan rahojen palauttamiseen.

 

9. Tietosuoja

 

Lumise kerää tietoja asiakkaistaan sekä verkkokauppansa käyttäjistä, jotta se voi tarjota asiakkailleen parhaan mahdollisen palveluidensa käyttökokemuksen. Asiakastietoja käytetään mm. turvallisen palvelun toimittamiseen sekä asiakaspalvelun laadun ja verkkokaupan kehittämiseen.

Lumise kunnioittaa asiakkaidensa yksityisyyttä, ja käyttää keräämiään henkilötietoja vain tässä tietosuojaselosteessa mainittuihin käyttötarkoituksiin. Lumise ei myy eikä luovuta asiakkaidensa tietoja eteenpäin muissa kuin tietosuojaselosteen 7. kohdassa mainituissa tarkoituksissa.

Tilaamalla Lumise.fi verkkokaupasta hyväksyt tietosuojaselosteemme (lue seloste tästä).


10. Yhteystiedot

 

Lumise Oy
Teollisuustie 17
96320 ROVANIEMI

puh. 08 415 415 73

sähköposti: info@lumise.fi